
Душа, яка працює для Бога, є завжди вдоволеною не через свою любов, а через любов Божу, якою є перейнята. Вона знає, що Бог бачить її старання, наміри і ревність, щоб сподобатися Богові, і продовжує спокійно свою працю, навіть якщо не відчуває у цьому особистого задоволення. Хто любить Бога, той не відмовляє Йому ні в чому, однак це не означає, що він має виконувати все, що на його думку є добрим (бо тут можна помилитися), а робить те, чого вимагають приписи, обов'язки, любов або чемність. Душа, яка старається подобатися Богові, не раз відчуває ослаблення фізичних і розумових сил, зазнає хвилевих прикрощів, упокорень, але думка, що вона зробила все, чого була зобов'язана і що Господь Бог все це їй порахує і винагородить, заспокоює, а коли її зустрінуть несправедливі закиди і обвинувачення, приймає їх спокійно без скарг і нарікань. Хто любить Бога, той перестерігає інших перед гріхом… Душа, яка любить Бога, бажає, щоб ніхто не грішив, бо знає, що гріх - це найбільша образа Бога. "Усі, що справді люблять Бога, - каже св. Альфонс Лігуорі, - безупинно моляться за навернення грішників, і в тому напрямку йде їхня праця. Чи може душа, яка любить Бога і бачить, як Бог любить душі, яка роздумує над терпіннями Ісуса Христа і Його бажанням, щоб ми молилися за них, байдуже дивитися, як вони йдуть на вічну загибель?" "Я готова, каже св. Тереня, - посвятити своє життя тисячі разів, щоб видобути душу з гріха і пекла, до якого провадить гріх". Св. Катерина де Пацці каже: "Якщо Господь запитав би мене, як колись св. Тому з Аквіну, якої нагороди бажаю, я відповіла б: "Господи, одного бажаю: щоб люди не ображали Тебе". У цьому полягає ревність у спасенні душ. "Бог дав мені нахил бажати спасення душ, - каже св. Тереня, - і тому, коли читаю про святих, про працю апостолів, які приводили душі до Бога і ними наповнили небо, їхня діяльність спонукає мене до побожності, сліз і заздрості більше, ніж усі діла, виконані для Його любові". Ревність у спасенні душ повинна спонукати нас до молитви за навернення грішників та за ласку витривання у доброму для праведників. Пам'ятаймо, що нашими молитвами стримуємо Божу справедливість щодо грішників, випрошуємо для них милосердя, стримуємо людей перед упадком у гріх, спонукаємо вмираючих до жалю і надії.
Отець Фабер каже: "Якщо б ми кожного вечора перед тим, як піти на спочинок, просили Пречисту Діву Марію жертвувати Богові Найдорожчу Кров її Сина на захорону душ перед упадком у тяжкий гріх у прийдешній ночі і повторювали б це прохання кожного ранку, щогодини, така жертва, передана такими руками, напевно подобалася б Богові, і ми б зменшили й без того велике число гріхів". У ревності про Божу славу жертвуймо свій відпочинок, час, силу, щоб лишень допомогти бідній душі, яка відвернулася від Бога.
Св. Ігнатій у розмові з о. Ленезом запитав: "Отче, як би Ви вчинили, якщо Бог сказав би до Вас: "Якщо бажаєш зараз померти, дам тобі небо, але якщо волієш ще жити і працювати, не можу ручитися за твоє спасення. Судитиму тебе в такому стані, в якому помреш". Що ж би Ви вибрали?" Отець Ленез відповів: "Кажу щиро, що волів би я радше вмерти, це було б певніше". На це св. Ігнатій сказав: "Я вчинив би інакше. Я просив би Бога, щоб залишив мене при житті, якщо тоді я міг би причинитися до збільшення Його слави. Хай люди думають, що хочуть, однак я не можу інакше думати про Бога, який є таким добрим, вірним і щедрим". Ревність про Божу славу спонукає душу пожертвувати себе Богові за спасення інших. "Терпіти, працювати, навертати грішників до Бога - ось чого я бажаю", - пише один праведний місіонер. Таке бажання повинно бути прагненням кожного християнина. Перейнята такими думками, любляча Бога душа намагатиметься бути терпеливою і в покорі серця та в мовчанні буде переносити всі Божі допусти. Бо розуміє, що серед сьогоднішнього зіпсованого світу вона своєю посвятою для Бога є ніби посудиною, з якої розноситься прекрасний запах, який відсвіжує повітря.
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.