Богословське вчення
Святий Беллармін - Святий Франциск Салезій - Страх і
впевненість…
Найменший
біль у Чистилищі перевищує всі страждання цього життя,
якими б вони не були…

Щоб це довести, стверджується, що всі
душі в Чистилищі зазнають кари позбавленням Бога. Біль цього покарання
перевищує найбільш нестерпні страждання. Але якщо говорити навіть лише про
покарання у відчуттях - нам відомо, який жахливий вогонь, навіть найменше
полум'я, яке ми запалюємо у своїх домівках, і який біль викликає найменший
опік. Наскільки ж жахливішим має бути вогонь невгасимий, що підтримується не
дровами і не оливою! Розпалений диханням Бога, щоб бути знаряддям Його
Правосуддя, він охоплює душі й завдає їм мук з неймовірною силою. Все, про що
йшлося вище і що ще розглянемо, допомагає нам сповнитися рятівним страхом, про
який говорив Ісус Христос. Але щоб читачі, які забувають про християнську
впевненість, що покликана применшувати наші побоювання, не занурилися в них
надмірно, пом'якшимо попередню доктрину доктриною іншого Учителя Церкви -
святого Франциска Салезія, який розкриває страждання Чистилища, що їх супроводжують
пом'якшувальні потішення. "Ми можемо, - говорить цей святий і дбайливий
керівник душ,- спертися на думку, що в Чистилищі більше потіхи, ніж похмурих
відчуттів. Отже, більшість тих, хто боїться Чистилища, думають про власні
інтереси більше, ніж про славу Божу, думають лише про страждання, не беручи до
уваги спокою і щастя, якими там насолоджуються святі душі. Ці муки справді
настільки великі, що найжахливіші страждання цього життя не зрівняються з ними,
але і внутрішнє задоволення, яким там насолоджуються, не може зрівнятися ні з
чим земним.
Душі перебувають у постійній злуці з
Богом. Вони цілком покірні Його волі, чи, швидше, їхня воля настільки
перетворюється в Божу волю, що вони можуть бажати лише того, чого бажає Бог.
Тож навіть якби перед ними відкрився Рай, вони, бачачи свої жахливі плями,
швидше поквапилися б до Пекла, ніж постали б перед Богом. Вони очищуються
охоче, з любов'ю і радістю заради Божественного Добра. Вони бажають бути там у
стані, який бажаний Богові, і так довго, скільки Йому буде завгодно. Вони не
можуть ні грішити, ні відчувати найменшої нетерпеливості чи недосконалості.
Вони люблять Бога більше, ніж себе, понад усе; вони люблять Його досконалою,
чистою і безкорисливою любов'ю. Їх потішають ангели. Вони впевнені у своєму
вічному спасінні, сповнені надії, яка завжди підтвердить їхні очікування. Їхня
найболючіша мука пом'якшена непохитним глибоким спокоєм. І якщо це свого роду
Пекло щодо терпінь, то це Рай щодо захоплення, яке вливається в їхні серця
милосердям, любов'ю, "сильною, як смерть... ревнощами лютими, немов
пекло... стріли її - вогненні стріли, правдиве полум'я Господнє" (П. п. 8,
6)". "Блаженний (щасливий) стан! - продовжує святий єпископ, - більш
бажаний, ніж жахаючий, адже це полум'я - полум'я любові і милосердя". Такі
настанови Учителів Церкви, з яких випливає, що страждання Чистилища суворі, але
не розпачливі. Коли ми в цьому житті беремо на себе Його хрест, Бог виливає на
нас єлей Своєї благодаті, а очищуючи душі в Чистилищі, як золото у вогні, Він
злагіднює його полум'я неймовірною розрадою. Ми не повинні забувати про ці
розради, про цей яскравий бік нерідко похмурої картини того, що ми збираємося
розглянути.
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.