Як часто сьогодні ми в Україні відчуваємо, що потребуємо
Божої руки. Потребуємо Божої руки в наших особистих справах, у нашому
суспільному житті. Як сьогодні Україна потребує не людської, а Божої руки, яка
б її підняла, обновила і захистила. Де є та рука? Сьогодні Господь Бог дає на
це глибоку відповідь... Наші батьки, коли хотіли щось у Бога випросити, ішли й
давали милостиню і просили жебрака молитися за них. Про це говорив Отець і Глава Української
Греко-Католицької Церкви Блаженніший Святослав під час проповіді до вірних у
Патріаршому соборі Воскресіння Христового, що в Києві.
Предстоятель
звернув увагу вірних, що кожного разу, коли ми слухаємо, зокрема під час
Божественної Літургії, читання Святого Євангелія, то чуємо живий голос нашого
Бога, який промовляє до нас. У своєму слові Господь нам себе об'являє. Слухаючи
Божий голос, ми можемо пізнати, ким є наш Бог, яким Він є для того, щоб більше
Його чути, більше Його розуміти, але найважливіше – щоб більше любити того
Бога, який нас першим полюбив. За словами проповідника, сьогодні ми чуємо
в читанні Євангелія від Луки притчу про багача і Лазаря. У цій притчі Ісус
Христос начебто малює дві сцени. «Одна сцена присвячена нашому земному життю,
різного роду стосункам між людьми. Бачимо образ багатого чоловіка, образ
бідного чоловіка, спосіб їхнього життя, а відтак той світ, який їх зробив
багатими чи бідними. Інша сцена – сцена життя вічного. Це є сцена небесної
дійсності, – дійсності, яка показує нам, якою є вічність, що до неї людина в
тому земному житті прямує», – розповів Блаженніший Святослав. «Можемо сказати,
– продовжив архиєрей, – що перша сцена є тимчасовою, такою, шо проминає. А
друга сцена є вічною, яка начебто дає сенс попередній. Але що Лука хоче нам
донести в цій притчі? Це те, що тих дві сцени мають цілком протилежну
перспективу. Той, хто в першій сцені є багатий, у другій стає бідним. Той, хто
у першій сцені розкошує, у другій сцені – у небесній дійсності – страждає. Між
цими двома сценами є одна точка дотику, яка начебто є моментом істини,
моментом, коли Господь Бог розставляє на своє місце. Цим моментом істини є
смерть».
Ми
бачимо, вважає духовний лідер греко-католиків, що смерть є не кінцем нашого
життя, а моментом істини нашого життя. Тоді людина пізнає, ким вона є, якою
остаточно є її мета, а властиво, для чого Господь Бог дає їй у руки все, що
вона має, або те, чого прагне, але не посідає. «Блаженні вбогі духом, бо їхнє є
Царство Небесне». «Сьогодні сучасне суспільство, економіка, політика часто
вважають убогих проблемою, – каже проповідник. – Політики намагаються
використати чи купити тих людей, аби на їхній біді збудувати свій політичний
успіх. Дуже часто успішність певного суспільства вимірюється насамперед за тим,
наскільки увага і закону, і суспільної влади обстоює інтереси та потреби вбогих
людей. Але ми, християни, в потребуючій особі повинні бачити не проблему, а
присутнього між нами живого Бога – нашого Спасителя Ісуса Христа, який сам
сказав про себе: Я є каменем спотикання і горою падіння», – просить задуматися
Глава УГКЦ.
«Ми, християни, – наголосив
архиєрей, – вважаємо своїм обов'язком служити вбогому, не з якихось
ідеологічних, економічних чи інших людських мотивів. Наше служіння ближньому,
зокрема убогому, є неодмінною частиною Божественної Літургії – нашого з вами
служіння нашому Богові. Справжній християнин уміє побачити присутнього Бога в
потребуючій людині. Мудрий християнин уміє побачити, що простягнута рука
жебрака є рукою Божого милосердя, простягнутою до нас». «Не відкиньмо сьогодні
тої Божої руки Лазаря. – просить Глава Церкви вірних. – Будьмо певні, що
Господь Бог завжди є поруч із нами, але наше спасіння відбувається перед нашими
воротами на межі нашої зустрічі з іншою людиною».
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.