Тварин створив Бог для Свого
прославлення і для нашої користі.
Провидіння Боже розповсюджується
також і на тварин.
Євреям Бог виразно наказує, щоб у суботу давали тваринам відпочинок
(Вихід 23,
12). Провидіння Боже бачимо також у мудрих законах, котрі керують
царством тварин. Кожній тварині дав Бог будову тіла, котра відповідає способу
її життя; а також наділив певною здатністю до того, щоб вижити. Бог дбає навіть
про найменшу тваринку, і тому говорить Христос: "Хіба не за шага
продається пара горобців? А проте ні один із них не впаде на землю без волі
Отця вашого" (Мат. 10, 29). Саме тому й людина, як пан усього, що створене
Богом, повинна дбати про тварин або бодай не зловживати своєю перевагою над
ними.
Людина не повинна мучити тварин, - навпаки, повинна дбати про їх
здоров'я і не вбивати жодної тварини без потреби; але, разом з тим, не повинна
бути занадто ніжною до них.
Той, хто жорстоко обходиться з тваринами, грішить; бо тварини відчувають
біль так само, як і ми. Наш обов'язок - дбати про здоров'я тварин. "Праведний
про життя своєї худоби дбає, а серце лихих - жорстоке" (Прип. 12, 10). Хто
тримає тварин, зобов'язаний давати їм необхідний корм, держати їх у чистоті й
уникати всього, що шкодить їх здоров'ю і життю. Однак, ми не повинні занадто
пестити тварин та обожнювати їх; бо тоді ми мало чим будемо відрізнятися від
давніх єгиптян, котрі Божу пошану віддавали котам, бикам та іншим тваринам.
Люди,
котрі жорстоко обходяться з тваринами або занадто ніжні з ними, дуже легко
стають жорстокими до своїх ближніх. За катування тварин і їх обожнювання Бог
звичайно карає тяжкими фізичними стражданнями. Той, хто мучить тварин,
зловживає владою, якою Господь Бог наділив людину. Отже, така поведінка є
злочином щодо Бога. Мучитель тварин, з точки зору Бога, є тираном, і такого
карає Бог так, як він знущався над тваринами. Якщо ж тварини необхідні лікарю
для дослідів, для науки, для справжньої користі, то в такому випадку останні є
вільні
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.