Friday, August 26, 2016

Тривалість перебування у Чистилищі. - Погляди Учителів Церкви.

Кари Чистилища не обмежуються десятьма чи двадцятьма роками,
 а в деяких випадках вони тривають цілими століттями…

     Наша віра не навчає того, скільки конкретно тривають страждання у Чистилищі. Нам відомо загалом, що вони обмежені Божою справедливістю і що для кожного вони пропорційні до кількості й важкості злочинів (гріхів), яких ще не спокутувано. Бог може однак без шкоди для Своєї справедливості вкоротити ці страждання, збільшуючи їх інтенсивність; Воююча Церква теж може їх полегшити, приносячи Святу Жертву Меси (Літургії) та інші заупокійні молитви за померлих. Учителі Церкви вважають, що покутні страждання тривалі. "Немає сумніву, - говорить святий Беллармін, - що кари Чистилища не обмежуються десятьма чи двадцятьма роками, а в деяких випад­ках вони тривають цілими століттями. Але припускаючи, що їх тривалість насправді не перевищує десять чи двадцять років, чи може­мо ми вважати дрібницею засуд на найболючіші страждання без найменшої полегші упродовж такого терміну? Коли б хтось знав, що буде змушений терпіти сильний біль ніг, голови чи зубів упродовж двадцяти років без сну чи найменшого пере­починку - чи не бажав би він радше померти, аніж жити в такому стані? Або якби йому дозволили вибрати між такими статками, щоб позбутися такої муки? Чи можна в такому разі вважати, що звільнення від мук Чи­стилища не вартує зусиль і покаян­ня? Чи можемо ми уникати практики постів, найважчих зусиль: чування (неспання), милостинь, тривалих молитов і особливо щирого каяття зі сльозами і жалем?". У цих словах - усе вчення святих і теологів.
     Отець Мамфорд зі Згромаджен­ня Ісуса у своєму "Трактаті про ми­лосердя до усопших" обґрунтовує тривалість перебування у Чистилищі за допомогою ось яких підрахунків. Отець бере за основу принцип, що, за словами Духа Святого, "Правед­ний сім раз упаде (тобто згрішить)..." (Прип. 24, 16), тобто навіть ті, хто найповніше посвячується служінню Богові, незважаючи на добру волю, в найчистіших очах Господа чинять багато помилок. Нам лише залишається звернутися до власного сумління й визнати перед Богом свої думки, слова і вчинки, щоб упевнитися у своїй нікчемності. О, як легко шанувати молитву, віддавати перевагу лінощам замість виконан­ня обов'язку, грішити пихатістю, нетерпеливістю, чуттєвістю, жорсто­кими думками й словами, відсутністю покори Божій волі! День довгий; навіть доброчесній людині важко не допуститися не те що семи, а навіть двадцяти чи тридцяти таких гріхів і недосконалостей. Уявіть собі, що ви, за скромни­ми підрахунками, допускаєтеся де­сяти гріхів на день; через 365 днів ви матимете 3650 гріхів. Скоротімо їх кількість для зручності підрахунку до 3000 на рік. Через 10 років ця сума становитиме 30000, а через 20 років - 60000. Припустімо, що зі 60000 гріхів половину ви спокутува­ли покаянням та добрими вчинками, але ще ж залишається спокутувати 30000. Тож продовжімо наше припущен­ня: Ви помираєте після тих двадцяти років доброчесного життя й постаєте перед Богом із боргом у 30000 гріхів, за які вам слід дати звіт у Чистилищі. Скільки часу вам буде потрібно, щоб здійснити це своє відкуплення? При­пустимо, в середньому кожен гріх вимагає одногодинного перебуван­ня у Чистилищі. Це дуже скромна міра, якщо брати до уваги міркування й одкровення святих, та все ж це 30000 годин у Чистилищі. Чи відомо вам, скільки це років? Три роки, три місяці і п'ятнадцять днів. Отже, добрий християнин, котрий пильнує себе і присвячується покуті та добрим учинкам, як бачимо, має обов'язок відбути три роки, три місяці і п'ятнадцять днів у Чистилищі. Попередні оцінки базуються на підрахунках без крайнощів. А тепер, якщо розширити тривалість страж­дання і замість години взяти день на відкуплення провини - якщо замість того, щоб допуститися лише легких (простимих) гріхів, ви приходите до Бога із боргом смертних гріхів, більшою чи меншою мірою численних, які ви колись учинили; якщо визначити в середньому, як говорить свята Франциска Римська, сім років на відкуплення одного смертного гріха, провина за який прощена, то кожному стане зрозумілим, що перед нами жахаюча тривалість і що відкуплення цілком просто може тривати довгі роки і навіть століття! Роки і століття мук! О, якби ми лише думали про це, як старанно ми уникали б найменшого гріха! Як ревно практикували б ми покаяння, щоб дати відповідь за свої вчинки в цьому житті!       (далі буде)   

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.