Останні дві колонки з-під мого пера, які були опубліковані в
"Українській правді", – це роздуми про єдність Церкви. Вони з’являлися в цю літню пору, коли в церковному
календарі згадуються історичні постаті з часів, в які на нашій землі
християнство стало державною релігією. Це княгиня Ольга, рівноапостольний князь
Володимир Великий, князі-страстотерпці Борис та Гліб. А разом зі згадкою про
них святкуємо велику подію – Хрещення Київської Русі. Правдоподібно, тема
єдності Церкви не цілком принагідно спадає на думку в цей час, бо те, що колись
було єдиним і тішило душі віруючих людей, сьогодні, через тисячу років, сповнює
нас болем через церковний поділ. Читачі двох попередніх колонок прокоментували
їх дуже акуратно. Якщо узагальнити, то ті добрі душі сказали: легко говорити
про єдність Церкви та оплакувати її відсутність, але що робити, щоб цю первісну
єдність повернути. Дуже вдалий коментар. Справді, чи можна повернути первісну
єдність і як це зробити? Над цим варто замислитися. Як я вже не один раз писав,
говорити про єдність дуже легко, можна сказати, популярно. Про це сьогодні
говорять навіть політичні діячі. Але ми, віруючі люди, усвідомлюємо, що єдність
Церкви - це Божа справа. До неї треба підходити, думаючи категоріями релігійних
переконань. Це не є щось, що ми можемо осягнути своїми людськими силами.
Це дар від Бога, який ми можемо одержати з
рук милостивого Отця, якщо Його щиро про це попросимо. Іншими словами, якщо
звернемося до Господа з молитвою. Молитися про єдність - це не така проста
справа, бо йдеться не тільки про слова, які виходять із наших вуст. Молитва
мусить виходити із нашого серця: вона зобов’язує виконувати Божу волю. Тому,
шановні читачі, згадуючи людей та події тисячолітньої давнини, а водночас
думаючи про наше сьогодення, запрошую вас поставити собі декілька запитань,
об’єднавши їх у три групи.
По-перше: що доброго я зробив для
свого ближнього, для свого брата, навіть якщо він не належить до тої
самої Церкви, до тої самої конфесії? Чи я виявляв до нього повагу, чи говорив
добре про нього, чи бажав йому добра, чи старався відкинути все, що може бути
образливим для нього?
По-друге: що я зробив
поганого супроти свого ближнього, який не належить до тієї самої
Церкви? Може, я насміхався з нього; тішився, коли йому не велося, коли з ним
трапилося щось погане, коли він помилився?
По-третє: чи
оминав я щось добре, що міг був зробити для свого ближнього? Коли йому
все гарно йшло, чи я тішився його успіхом? Коли він зробив щось добре, чи я
похвалив його? Чи старався його морально підтримати, коли він почувався
пригнобленим? Чи звертався до нього теплим словом?
Коли
ми поставимо такі запитання перед своїми очима, а точніше перед очима свого
серця, тоді побачимо, наскільки щирою, правдивою є наша молитва. Коли ми
бажаємо добра ближньому, незважаючи на те, що він іншого віровизнання чи іншої
конфесії, і вбачаємо в ньому брата, дитину нашого Небесного Отця, тоді ми
справді щиро молимося. Господь Бог дивиться на нас, слухає наші молитви, але
Він, як навчив нас Ісус Христос, каже: «Як ви прощаєте своїм ближнім, так Я
прощаю вам». Одне слово, ми мусимо знайти у своєму серці ту зичливість, оте
добро і щиро всім його бажати. На такому фундаменті ми можемо збудувати єдність,
яку Господь Бог, наш Небесний Отець, хоче нам дати і вже нам дає (не тільки
обіцяє), тільки ми маємо бути готові її прийняти.
+ ЛЮБОМИР
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.