Вечеря Ісуса із Лазарем та Його вхід в Єрусалим – події не закриті в
минулому. Вони стосуються нас і сьогодні. Бо таїнственну вечерю Христос буде
споживати з нами, через своє низходження. Адже Божественна Літургія – трапеза
Його тіла і крові. Після неї ми
увійдемо в наше місто – наше щоденне життя і перед нами постане той самий
вибір, як тоді перед людьми в Єрусалимі. Ми можемо прийняти і отримати спасіння
й життя або відкинути це. Бог приходить, але вибір є за нами… На цьому
наголосив Глава і Отець УГКЦ Блаженніший Святослав під час проповіді на
Архиєрейській Божественній Літургії 9 квітня у свято Входу Господнього в
Єрусалим у Патріаршому соборі Воскресіння Христового.
У Священному Писані один із ключових
образів, яким Боже Слово відкриває істину є образ Бога, який приходить: «Наш
Господь не є закритим сам у собі, а грядущим; Він є Богом, який рухається,
Богом, який приходить до людини. Сьогоднішнє свято Входу Господнього в Єрусалим
у собі несе один єдиний зміст і благовіст – “гряде наш Господь” ». Навіть
більше, кожна подія Страсного тижня є також розкриттям істини про прихід
Господній до нас. Євангельське читання цього дня має дві частини. Насамперед у ньому
йдеться про дивну вечерю, що є «прообразом Тайної вечері, яку Ісус буде
споживати зі своїми учнями перед своєю смертю на хресті»: «У домі Лазаря Той,
хто воскресив, і той, кого воскресили, разом споживають вечерю. Дивна та
вечеря! Учора наш Господь викликав людину з гробу, яка вже чотири дні
перебувала в рабстві смерті, а сьогодні з нею вечеряє. Ба більше, сестра Лазаря
на тій вечері помазує Ісуса... Бо у Священному Писанні помазували миром лише
царів, священиків і пророків. Але це помазання показує нам щось глибше: та
вечеря є ніби одкровенням внутрішнього життя Пресвятої Тройці, яка запрошує
людину розділити з нею її вічне життя у воскресінні».
А інша частина – Христос, входячи в Єрусалим, зустрічає молодь, яка першою
Його впізнає і приймає як Того, на якого так довго чекали, який може сповнити
всі мрії молодої людини. «Його вхід має кілька глибоких ознак. Найперше, це
низходження, приниження – сьогодні Його вітають у славі, а за кілька днів від
нього відречуться і скажуть, що немає іншого царя за римського кесаря; сьогодні
стелять одяг перед ослям, на якому Він в’їжджає в Єрусалим, а за кілька днів з
нього самого здеруть одяг і Він нагим предстане перед світом, а його одіж
розділять між собою розбійники, що його розпинали, кидаючи жереб; сьогодні
ріжуть галузки з дерев на знак сприйняття Єдиного, який несе перемогу, а за
кілька днів Його розіпнуть на хресному дереві і не будуть очікувати від нього,
що Він дасть їм життя, а заберуть від Нього самого життя», – пояснив він. Та
серед тих людей, які бачать Христа, який подібно, як цар Давид, що заснував
Єрусалим, сідає на жереб’я і входить у місто, є особи двох категорій. Одні,
подібно, як молодь, інтуїтивно відчують Бога як Царя, тому, аби перед Ним
відкрити своє життя, вони до Його ніг стелять свою одіж (свою роль у
суспільстві, своє завдання). А є інші, які в момент Його входу, прагнуть Його
вбити. Людина по-різному сприймає Бога, що до неї хоче наблизитися…
Далі проповідник продовжив: «За кілька
днів ми побачимо, як державні мужі й політики будуть бігати по церквах, жодної
Літургії до кінця не вислухаючи, до Причастя не приступивши, аби зробити гарну
фотографію і гарно показати себе. А пізніше, тут, в Києві, не вагаючись, вони
підпишуть будь-який закон, який буде смертним засудом сімейних цінностей. Вони
поклоняться новій атеїстичній ідеології гендеру, називаючи її чомусь
«європейськими цінностями». Буквально за кілька днів сила політиканів заповнять
наші храми і посвячуватимуть паски, але не завагаються за 30 срібняків продати
національну українську ідею, аби показати себе новоявленими месіями, а
насправді вони є бешкетниками, які руйнують Українську Державу, виступають
проти самих засад суспільного державного буття і називають себе патріотами».
Однак, за словами Блаженнішого Святослава, за кілька днів те саме, можливо,
зробимо і ми, прості громадяни України. Адже нині ми освячуємо вербу, а коли
перед нами постане життєво важливий вибір, ми не зуміємо нашу віру втілити в
наші вчинки. І, можливо, будемо відрікатися від того Господа, якому співаємо
сьогодні «осанна».
«Сьогодні Церква запрошує відкрити
ентузіазм євангельської молоді! Я сьогодні вітаю вас, дорога молоде, студенти,
діти… Вітаю вас, які вбачаєте в Ісусі Христі свого справжнього лідера, а його
навчання і Слово сприймаєте як те, що дає вам силу, аби йти вперед». – привітав
із християнським днем молоді, що завжди в УГКЦ святкують у Вербну неділю, Глава
УГКЦ.
«Cвяткувати Пасху
сьогодні означає бути здатними до пасхальної самопожертви задля добра свого
народу» Ким є той Христос,
якого ми зустрічаємо воскреслим із гробу? Насамперед Він є нашим воплоченим
Богом, який переміг смерть і якого ворота аду не змогли втримати. Якщо ми у
Святому Хрещенні таїнственно вмерли і воскресли з Христом, якщо ми причащаємося
Його Тіла і Крові, тобто споживаємо новозавітну Пасху, та ознаменовані кров’ю
Христа, то і нас смерть оминає, «проходить мимо», і відкриваються перед нами
двері небесні. Щоразу, коли ми молимося
Божественну Літургію, то стаємо причасниками воскресіння – того життя, яке
сьогодні засяяло нам із порожнього гробу. І це життя Воскреслого є
благословенним вінцем для нас, дітей Божих, знаком нашої гідності й нашого
покликання бути свідками Його у світі та проповідниками Його Євангелія. Йдеться
у Великодньому посланні Глави і Отця УГКЦ.
За словами Глави Церкви, святкувати християнську
Пасху сьогодні означає бути здатними силою Воскреслого вставати і пробудитися
до дії, до особистої пасхальної самопожертви задля добра свого народу, його
свободи та кращої долі: «Дивлячись на обличчя наших українських воїнів-героїв,
які принесли своє життя в жертву за рідний народ, можемо бути впевнені, що
Небесний Отець приймає ці жертви в імені свого Сина. Саме у них через
воскреслого Христа ми вже маємо перемогу над злом і зцілення душевних і
тілесних ран». Також святкувати християнську Пасху означає бути носіями
перемоги життя там, де панує смерть: «Щиро визнавати те, що Христос «воістину воскрес»,
означає повірити, що завдяки нашому особистому рішенню та зусиллю є воістину
можливим побороти корупцію і неправду в нашому суспільстві, що саме від нас
залежить, яким буде наша країна: чи вона буде вмирати, віддана на поталу
могутнім світу цього, чи встане, пробудиться, оновиться і воскресне до
справжнього життя, гідного людини як образу Божого». Блаженніший Святослав
привітав вірних і духовенство зі
світлим Христовим Воскресінням: «Вітаю всіх вас … із днем визволення від смерті
й зла та відкриття дверей до життя, надії і любові. Зичу всім миру Христового,
миру, який дарує нам Христова перемога над злом і неправдою, миру, якого серед
війни так щиро прагне кожне українське серце. Ще раз усім вам, в Україні й на
поселеннях сущим, засилаю свої сердечні вітання. Щиро бажаю вам благословенних
Великодніх свят, смачного свяченого яйця та світлої пасхальної радості».
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.