Осуджений
євангельський багач просить Авраама, щоб він послав когось до його п'ятьох
братів, "щоб і вони також не прийшли в це місце муки" (Лк.16,28).
Ісус Христос, говорячи про загальний суд, називає пекло "вічними
муками", Він каже: "І підуть ті на вічну кару..." (Мт.25,46).
Пекло є місцем і, одночасно, станом душі. Як місце знаходиться під землею
(нижче видимого світу). Пекло відокремлене від неба, між ними - велика прірва
(Лк.16,26), Осуджені будуть відлучені від Святих (Мт.24,51). Св. Золотоуст
каже: "Не цікавтеся тим, де є пекло, але думайте, як його уникнути".
Як стан душі пекло є ніби продовженням того стану, в якому перебуває душа
грішника у хвилину смерті: "Творцем пекельних мук є не Бог, а сама
людина" (св. Ів. Дам.) Прислів'я гласить: "Як постелиш, так і виспишся".
Пекельні муки страшні. Св. Павло каже: "Страшно впасти в руки Бога
живого" (Євр.10,31). Людині, яка відреклася для Пана Бога розкошів, Бог
обіцяє стократну нагороду. Коли ж людина кохається в розкошах, у майбутньому
житті терпітиме стократну муку і біль (св. Іван від Хр.). По-різному
характеризує пекельні муки Ісус Христос: називає їх то "огнем
невгасаючим" (Мар.9,43), то "темрявою кромішньою" (Мт.22,13), то
каже, що у пеклі на грішників чекають "плач і скрегіт зубів" (Мт.8,12).
Осуджені ніколи не бачитимуть Бога, вони завжди оточені злими духами, їх палить
вогонь і терзають муки совісті.
На страшнім суді Ісус Христос скаже осудженим:
"Ідіть від мене геть, прокляті, у вогонь вічний" (Мт.25,41). Вони
будуть покарані карою втрати (ніколи не матимуть змоги оглядати Бога) і карою
чуття (терпітимуть муки). Кожен створений дух прагне до Бога. Ще на землі
тужить людський дух за Богом. Ця туга буде ще більшою після смерті, бо в іншому
світі дочасні блага втрачають своє значення, і дух не знаходить задоволення ні
в чому, крім Бога. Як важко тому, хто знає, що це його прагнення ніколи не
задовільниться! Осуджені не мають можливості спілкуватися з вибраними, терплять
від злих духів, ненавидять один одного. Осуджених палитиме пекельний вогонь.
Вони терпітимуть постійні муки совісті, їх палитиме сором за вчинене, вони
заздритимуть вибраним. Після воскресіння тіл вони терпітимуть і тілесні муки:
зір буде мучений темрявою (Мт.8,12), слух - прокльонами і стогоном
співосуджених (Йов.15 21), смак - голодом (Лк.6,25) і спрагою (Лк.16,24). Муки
осуджених триватимуть вічно (Мт.25 41;25,46). Від пекла нема рятунку, бо минув
час ласки (Йн.3,36). "Хто вірує в Сина - живе життям вічним, хто не вірує
в Сина, той життя не побачить, - гнів же Божий над таким перебуває" (Йн.3,36).
Осуджені мають смерть без смерті (св. Григ. В.). Життя в пеклі - це "вічна
смерть" або "друга смерть" (Одкр.21,8), Чим більше ласки
змарнувала людина, тим більшим буде покарання. До пекла йдуть душі тих людей, які померли в тяжкому
грісі. Вчинивши тяжкий гріх, людина відлучає себе від Бога. До пекла потраплять
душі ворогів Ісуса Христа (Пс. 109,1); тих, що не вірили в Євангеліє (Йн.3,18);
нечистих, злодіїв, скнар, пияків (І Кор.6,10); тих, хто зловживав талантами,
отриманими від Бога (Мт.25,ЗО) і т.п. Для грішника пекельна кара починається
вже на землі. Жоден із грішників не відчуває внутрішнього задоволення (Іс. 7,20).
Грішник ще за життя знаходиться в темряві і тіні смерті (Лк.1,79).
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.